Ahli PAS kian lunak pada Umno MEDIA INDONESIA

Hot update terbaru menyampaikan situasi terkini Ahli PAS kian lunak pada Umno.

Persatuan dalam kalangan orang Melayu saat ini bertambah kokoh melalui kerjasama informal yang terjalin antara Umno dan PAS, kata Anggota Dewan Tertinggi Umno Datuk Seri Mustapa Mohamed.

Ketua Badan Perhubungan Umno Kelantan itu mengatakan anggota PAS kini semakin bersikap lunak terhadap Umno ketika tidak lagi memainkan isu kafir-mengkafir dan pulau-memulau antara pendukung sehingga menyebabkan pergeseran dalam masyarakat.

"Saya yakin orang Islam semakin insaf dan sadar bahwa kita harus bersatu, dan apabila ada tanda-tanda menunjukkan bahwa kerjasama antara PAS dan Umno ini semakin banyak.

"Kita dah mulai lama di Kelantan sejak dua tahun lalu setelah banjir (besar terjadi) dan dalam investasi, dan ini diterima oleh masyarakat. Kita nak buat kerja, kita nak mara, kita nak maju dan tidak ada pilihan kecuali kita bersatu , "katanya.

Beliau berkata demikian setelah menyempurnakan Istiadat Konvokesyen ke-4 Politeknik Jeli yang juga dihadiri Direktur, Wan Azlan Wan Ismail di Jeli, hari ini.

Sebanyak 136 pelajar jurusan Diploma Agroteknologi dan Akuakultur menerima sertifikat dalam bidang masing-masing pada acara tersebut.

Dalam pada itu, Mustapa yang juga Menteri Perdagangan Internasional dan Industri positif dukungan terhadap Umno semakin meningkat belakangan ini.

Dia mengatakan ini dapat dilihat melalui sambutan masyarakat setempat terhadap berbagai program yang dilaksanakan partai itu dibandingkan ketika Pemilihan Umum ke-13 (PRU13) yang lalu.

Bernama

Hot update informasi disampaikan juga pada media Indonesia tentang Ahli PAS kian lunak pada Umno.

Leave a Reply